A Google Ads felosztása


google beállítások

A Google Ads az alábbi felosztásból áll: kampány, hirdetéscsoport és hirdetés. Ezek halmazok, melyek legnagyobbja a kampány, azon belül vannak a hirdetéscsoportok, és a legkisebb halmazt pedig azon belül is maguk a hirdetések adják.

Ezek különböző jellemzőit érdemes ismerni. A kampányban lehet beállítani a napi költségkeretet és kiválasztani a célt. A Google Ads következő halmaza a hirdetéscsoport, amelyekben az ajánlattételt lehet beállítani, csoportosítva. Itt lehet eldönteni, és eszerint beállítani a Google Ads fókuszpontját. Eszerint Google Ads-ünk koncentrálhat konverzióra vagy kattintásra, vagy valami másra. Ez alapján fogja az érdeklődőknek kiadni a hirdetéseinket a kereső.

A Google Ads-ben a hirdetéscsoportokban célszerű több hirdetést is létrehozni, ezáltal több verzió tesztelésére van lehetőség. A tesztelések során pedig a rendszer látni fogja, hogy melyek azok a hirdetések, amiket többször érdemes megmutatni ahhoz, hogy teljesüljön a várt eredmény.

Az pedig, hogy a Google Ads-ben ezekből a halmazokból, melyikből mennyit érdemes létrehozni, már üzleti és stratégiai kérdésnek számít. Ez attól függ, milyen területekre szeretnénk hirdetni. Ha különböznek ezek a területek, akkor annyi kampányra lesz szükségünk, amennyi területet megcélzunk.

Hirdetéscsoportoknál annyira lesz szükségünk, ahány oldalt megcélzunk. Hirdetéseknél pedig tematikusan kell nézni, a tesztelések miatt érdemes többfélét kialakítani. Ebben segítséget jelentenek a reszponzív keresési hirdetések.

További hasznos tanácsért és tudásért látogasson el a marketingkalkulator.hu oldalára!