Amikor nem szeretnénk saját ingatlant, például a lakóhelyünket használni cégünk székhelyeként, akkor érdemes székhelyszolgáltatást választani. Ugyanis az nyilvánvaló, hogy minden induló cégnek kötelező egy székhely megadása és bejelentése is a NAV felé.
A székhely az a hely, ahol a cég elszámoltatható, ahol a NAV egy ellenőrzés során megtalálja a szükséges és nélkülözhetetlen céges papírokat. Ez az a bejegyzett iroda, ahol megtörténik a tevékenységből fakadó, valamint ahhoz köthető üzleti és hivatalos iratok átvétele és érkeztetése, és minden más, a székhelyhez köthető kötelezettségek lezajlanak.
A szerződéskötés alapján a székhelyszolgáltató befogadó nyilatkozatot ad a vállalkozásnak a törvényi feltételek szerint. Ez alapján kerül bejegyzésre a székhely a helyi vállalkozásnál. Így tehát, ha székhelyszolgáltatást veszünk igénybe, elkerülhetjük, hogy a székhely alapján megismerhessék a lakcímünket, ahol ténylegesen lakunk, valamint azt is, hogy saját anyagi javaink és vagyonunk keveredjen a gazdasági tevékenységünkhöz köthető anyagi javakkal.
A székhelyszolgáltatás választásánál csupán a nyilvános adataink kerülnek tárolásra. A székhelyszolgáltatás által megválasztott székhelyünk címére fognak érkezni a levelek, küldemények, melyekről értesítést kapunk. Székhelyszolgáltatás kapcsán jó helyen járunk a szekhely.org oldalán, ahol szakmai segítséggel és tanáccsal tudnak minket segíteni ügyintézéseinkben.