Mivel a villanymotor az elektromos autókban található, ezekre az autókra egyáltalán nem jellemző, hogy magasan lenne a súlypontjuk. Miért? Mert nincs szükségük nagy és nehéz motor-váltó kombóra sem.
A villanymotor alapvetően felépítését tekintve is sokkal kompaktabb, mint a benzin-vagy dízelmotor. Az elektromos autók esetében az alacsony súlypont a nehéz akkumulátorcsomag miatt is van, viszont a könnyű elektromotor nem viszi sokkal feljebb. Ez pedig kihat a vezetés közbeni kezelhetőségre és stabilitásra.
A villanymotoros autóknál szellősebb beltérrel és nagyobb csomagtartóval lehet számolni. Ugyanis a kisebb erőforrásnak és a kompaktabb erőátviteli rendszernek köszönhetően sokkal több hely szabadul fel mind a csomagtérben, mind a kabinban. Az átalakított autók esetében ezt ma még nem igazán lehet érzékelni, mert ott az akkumulátor miatt pont, hogy csökken a beltér mérete, viszont az eleve elektromos autónak tervezettek esetében ez tapasztalható.
A villanymotoros meghajtású autóknak szinte mondhatni, hogy nulla a szervizigénye. El is lehet mellettük felejteni a kötelező motorolajcseréket, a váltóolajcseréket, és a vezérléscseréket. Mivel eleve nincsenek is ilyenek egy elektromos autóban, nem is kell velük foglalkozni. Nincs kötelező szervizlátogatás sem ezeknél, maximum ajánlott egy-két évente begurulni a szervizbe.
Olyankor is inkább részletkérdések miatt, mint a fékbetét-csere, klímatisztítás és hasonlók. Nem is igazán romlanak el a villanymotoros autók, a hajtáslánc tekintetében, mivel nincs is nagyon olyan alkatrész bennük, ami elromolhatna. Ha szeretné a legoptimálisabb hajtástechnikai eszközt kiválasztani, keresse fel a dcmotor.hu oldalát, ahol állnak szíves rendelkezésére!